Curs Infantil P-3

 

Curs Infantil P-3

 

CIRCULAR INFANTIL CURS 17-18

MATERIAL p3 2017-2018

 

QUAN VE EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES…

Per fi ha arribat la tarda i hem celebrat la Castanyada tan bé com hem pogut! Ens hem disfressat de castanyeres i “castanyeros”, hem anat a veure com els nens i nenes grans torraven castanyes i després hem anat a cantar cançons al teatre.

 

FEM PANELLETS

I seguint la tradició, al matí de castanyada hem fet panellets. Per poder fer la massa, hem barrejat farina d’ametlla, sucre, puré de patates i pinyons. Hem tastat tots els ingredients i hem vist que els nens i nenes de la classe eren mooolt llaminers! Després de fer les comprovacions, estem a punt per començar a cuinar, però primer, ens hem de rentar les mans!

Després de veure i tastar tots els ingredients i de rentar mans, els hem anat barrejant; primer amb una espàtula i després amb les mans.  Un cop la massa ha estat ben barrejada, hem fet quatre boletes cada un i les hem decorat amb els pinyons. Els hem anat deixant a sobre una sabata molt gran i els hem portat a coure.

A la tarda, ens els hem endut cap a casa. Esperem que us hagin agradat!

 

ENS PREPAREM PER LA CASTANYADA

Tenim un raconet a l’escola dedicat exclusivament a la castanyada: hi ha un bidó per torrar les castanyes, hi teim castanyes i moniatos. Només ens hi falta… la Castanyera!

 

QUÈ PASSA AMB LES ESCOMBRARIES?

Fa uns dies que parlem del reciclatge i tenim una pregunta que ens falta respondre: després de llençar la brossa a les papereres, llencem les bosses als contenidors. Quan els contenidors estan plens, ve el camió de les escombraries i s’emporta les deixalles. Però què passa després?

Vam mirar un conte de la biblioteca que ens explicava que del paper se’n podia fer més paper, que del plàstic se’n podia fer més plàstic i que del vidre se’n podria fer més vidre. Un dia d’aquests, ja mirarem de fer paper reciclat. Però encara ens queda un dubte… què podem fer amb les peles de poma, de plàtan, de mandarina…? No en podem pas tornar a fer pomes, plàtans i mandarines, no?

Així doncs, vam buscar per internet què se’n podia fer i ens va sortir la foto d’un compostador. Els compostadors són com contenidors on hi podem llençar totes les “restes orgàniques”, les restes de menjar, plantes, etc. Dins d’aquests compostadors, hi van uns cucs que fan una mena de màgia: es mengen les “restes orgàniques” i la terra i ho converteixen en terra molt bona. Llavors, amb aquesta terra podem plantar més flors, arbres i plantes.

A la classe, vam portar una mica de terra i cucs per veure com era i quina feina feien.

 

CODONY

La setmana passada, l’Estel Vila ens va portar un codony, un altre fruit de tardor, i també una sorpresa molt dolça: codonyat casolà!

Primer, ens vam ben mirar el codony, el vam tocar, olorar, etc. I després, vam tastar el codonyat. Al principi, alguns no les tenien totes, però en tastar-lo i veure que era ben dolçet, ens va encantar a tots! Moltes gràcies!!!

QUANTS TRESORS!

En tornant de l’excursió, ens vam mirar tots els tresors que havíem recollit. Vam veure que les fulles que havíem collit eren molt diferents: n’hi havia de color groc, taronja, verd, marró i vermell. També vam veure que no totes eren de la mateixa mida: n’hi havia de grans, de petites, amb “punxes”, en forma d’estrella, llargues, etc. De totes les fulles, vam identificar les del castanyer, l’arbre que fa les castanyes.

Parlant de castanyes, vam recollir un munt de castanyes bordes: de grans, de petites, pelades, amb pelló i sense, etc. Vam collir pellons de castanya, els abrics de les castanyes, que punxaven molt! Havíem de vigilar. Quants tresors que vam trobar!

 

ANEM A CAN PARRELLA A DESCOBRIR LA TARDOR

Fa uns dies, vam anar d’excurisó a Can Parrella a descobrir la tardor. Vam veure castanyes, pellons de castanyes i fulles de tots colors!

Després vam esmorzar al sol i vam jugar una estoneta al parc. Va ser genial!

 

L’INÈS ENS PREPARA RACONS

La setmana passada, l’Inès ens va preparar uns racons molt divertits: en un racó havíem de tapar i destapar taps de pots molt diferents. En un altre, havíem d’agafar uns pom-poms petits amb agulles d’estendre roba. En un altre podíem cosir unes lletres i, al darrer, vam experimentar amb espuma d’afeitar i pintura. Que divertit!!!

 

CONTENIDORS

Ja fa dies que parlem de les deixalles de la classe. Doncs vam arribar a la conclusió que un cop plenes les papereres, havíem de buidar-les als contenidors del carrer. Com vau poder veure fa uns dies, vam sortir al carrer i els vam anar a veure. Després de mirar-nos-els bé, els vam dibuixar i pintar.

Els vam pintar amb ceres i també amb pintura. Ara bé, no els vam pintar amb pinzell sinó que ho vam fer amb els dits (i alguns les mans senceres!).

Finalment, vam buscar la relació entre cada paperera i el seu contenidor: què llençàvem a cada lloc? En aquestes fotos ho podreu veure ;)

 

SEGONA VOLTA DE RACONS

La primera setmana que vam fer racons, ens va servir per descobrir algunes de les possibilitats que ens oferia cada espai i cada material. Aquesta setmana, tot i que els racons tenen la mateixa temàtica, hem introduït material nou o els hem diversificat una mica. Per exemple, al racó de pintura, vam introduir tubs de paper de vàter i vam comprovar que quan pintàvem amb els tubs apareixien cercles! També hem experimentat més amb el racó de teles i ens hem construït unes disfresses molt xules.

Al racó d’iPads, vam fer servir una app en la qual escollíem un dibuix o una situació, llavors, pensàvem què volíem que passés i ho dibuixàvem. Finalment, apretàvem un botó i els nostres dibuixos es movien. Per exemple, podíem triar què volíem que sortís de dins d’una mànega, què volíem que es mengés un cocodril, què sortia de les xemeneies o dibuixàvem pluja i neu, entre moltes altres coses.

 

FRUITS DE TARDOR

Fa uns dies, l’Estel Vila ens va portar blat de moro i la Júlia ens va portar castanyes bordes. Ens vam mirar els fruits, els vam tocar, olorar i també els vam obrir per veure com eren per dintre.

 

Alguns nens ens van explicar que ells mengen blat de moro a les amanides, altres que se’l mengen torrat, etc. També vam recordar que per castanyada mengem castanyes i que l’any passat alguns en vam menjar a l’escola. Vam recordar que per menjar-nos-les, les havíem de torrar al foc en una paella plena de forats.

Després, vam deixar-los en una safata i ho vam deixar exposat a la classe per qui tingui ganes de mirar-s’ho.

 

RACONS

Hem començat els racons! Aquesta setmana, teníem 4 racons diferents: el racó de pintura (on fèiem estampació amb esponges), el racó de piuetes (on treballàvem la creativitat i la motricitat fina), el racó de tablets (on treballàvem la classificació d’objectes) i el de teles (un racó de joc simbòlic per treballar la creativitat i la imaginació, la motricitat fina i gruixuda, etc.).

Ens ho hem passat molt bé!

 

ON VA CADA COSA?

Avui hem mirat un conte de les tres bessones que aprenien a reciclar, a reutilitzar i a reduir. Nosaltres, de moment, ens hem fixat que no totes les deixalles van al mateix lloc i que hi ha un camió de les escombraries que recull i buida els contenidors.

Ara que ja havíem vist que teníem moltes papereres i contenidors, i d’arribar a la conclusió que no ho podem llençar tot al mateix lloc, hem provat de llençar algunes coses que solem tenir a l’escola. Hem portat diferents materials i els hem anat classificant.

Cada nen o nena agafava un objecte i, entre tots, decidíem on les havíem de llençar. Hem vist que a la paperera gran hi llençàvem papers, cartrons, plàstic, etc. A la marró, hi llancem peles de plàtan, de poma, de mandarina, etc. I a la negra, hi llencem el paper de plata i les coses que estan molt brutes, com els mocadors amb mocs.

Ens n’hem sortit molt bé!

 

COMENCEM UN NOU PROJECTE

Fa uns dies, vam començar a veure que, quan volíem llençar un paper, una canya, un pot de suc i altres coses a les escombraries, no sabíem on ho havíem de llençar. A més a més, ens hem adonat que a vegades ens descuidem l’aixeta oberta o els llums encesos. És per això, que hem decidit començar un projecte per cuidar el medi ambient.

Primer de tot, ens vam fixar en quantes papereres tenim a la classe. En tenim tres: una de gran, una de petita negra i una de marró. I ens vam preguntar: per què tenim tantes papereres?

A la gran, molts van estar d’acord en què hi podríem tirar papers. A la marró, alguns van dir que hi podíem tirar peles de plàtan. Però també van sortir alguns nens dient que les peles i els papers es podien llençar a la paperera marró.

Després, vam preguntar-nos quantes en teníem a casa. Hi ha nens i nenes que en tenen una, altres que en tenen dues, altres tres i alguns en tenen quatre! Però, per què? Alguns van dir que en tenien moltes per llençar-hi coses diferents però no sabien quines. Altres deien que encara que en tinguessin moltes, ho llençaven tot a la mateixa.

Llavors, ens vam preguntar: què passa quan les papereres de casa estan plenes? Les llencem al contenidor! Uns contenidors molt grans que hi ha fora al carrer. Però… quants n’hi ha? Com que no ens posàvem d’acord, vam sortir al carrer a comprovar-ho!

Vam veure que teníem quatre contenidors diferents (cinc, però dos eren molt iguals). Un de verd, un altre de blau i groc, un altre de verd amb un forat, i dos de marrons. Però… què hem de llençar a cada un? Ho sabrem més endavant!

 

CREATIVITAT AL PODER!

Aquesta setmana ens hem ajuntat les Tortuguetes i els Cargolets, i amb l’Esther hem fet uns murals molts xulos. Sabeu en què s’han convertit? Només heu de venir a veure el nostre passadís!

 

FEM PINTURA

Primer dia de pintura superat! Vam fer servir el color blau, el groc, el vermell i el blanc, i vam poder veure què passava si en barrejàvem alguns. Quins murals més bonics :)

 

DECOREM LA CLASSE

La setmana passada, vam observar que les parets de la classe eren una mica avorrides i vam decidir decorar-les. Entre tots, vam dir que teníem ganes d’enganxar-hi tortugues, sols i estels. Així doncs, ens vam posar a pintar tots aquests dibuixos per tal de poder personalitzar la nostra classe.

Què us sembla? Us agrada?

 

 

QUAN AL CEL HI HA BASSETES…

Fa uns anys, no hi havien homes i dones del temps, així que la gent, per saber si plouria o no, miraven al cel. Quan veien que al cel hi havia molts núvols petits i rodonets que semblaven bassetes, sabien que plouria. A partir d’aquí, vam introduir la següent dita:

Quan al cel hi ha bassetes, a la terra hi ha pastetes.

Vam fer veure que els núvols en forma de bassetes eren trossets de cotó. Vam agafar sorra fina del pati i vam fer veure que era el terra. Llavors, sucàvem el cotó a l’aigua i fèiem ploure, mentre recitàvem la dita. Finalment, vam anar experimentant amb els tres materials.

 

FEM PSICO!

Aquest dimarts, va venir la Marisa i vam anar a fer psico al gimnàs. Teníem uns cercles (uns aros) i els fèiem servir com a volant d’un cotxe, que de cop, ens el posàvem a sobre el cap, als peus, hi passàvem per dins, etc. Finalment, vam posar música i vam jugar amb uns globus que mai podien tocar a terra. Que divertit!!!

 

PRIMERS DIES D’ESCOLA

Ja hem començat un nou curs i les tortuguetes hem vingut amb les piles ben carregades. Aquests primers dies, ens han servit per conèixer-nos millor, per descobrir i recordar els racons de l’escola i per començar a engegar motors.

 

 

© Copyright - Escola Rocaprevera 2016