Curs Infantil P-3

 

Curs Infantil P-3

 

CIRCULAR INFANTIL CURS 17-18

MATERIAL p3 2017-2018

 

 

CONVERTIM L’ESCOLA EN UNA PLATJA!

El darrer dia d’escola, vam convertir el nostre pati en una platja. Ens vam passar una bona estona remullant-nos i jugant amb l’aigua. Ens ho vam passar d’allò més bé i va ser una manera divertida per acabar el curs.

Bon estiu a tothom!!!

 

EXCURSIÓ A LA GRANJA

S’està acabant el projecte de la granja i, per fi, n’hem pogut veure una en persona. Els Cargolets i les Tortuguetes, dilluns passat, vam anar a Mas Casablanca de Taradell per gaudir d’un dia fent de pagesos. En Jordi, un dels pagesos que ajuden a Mas Casablanca, ens va anar donant pistes per poder-nos convertir en autèntics pagesos i ens va anar presentant a tots els animals de la granja.

Vam poder jugar amb en  Barack i la Loira (els dos gossos de la granja) vam poder donar dos biberons de llet a la nata i la xocolata (dos xaiets petits), vam conèixer l’Elegant i la Noblesa (dos cavalls preciosos) i el seu fillet petit. També vam conèixer la Rita, una vaca mooolt gran i un vedellet petit que va resultar que tenia mal de panxa.

Després, vam anar a veure els galls, les gallines, les oques i els ànecs. Vam veure un ànec mut, una gallina pintada i vam poder veure els ous dels diferents animals. Just després, vam veure un porc molt gran i vam poder tocar un garrí.

Després de tantes aventures, ens va entrar la gana, així que ens vam rentar les mans i vam anar a dinar. Després de dinar i d’haver descansat una estona, vam poder jugar amb dos conills i altra vegada amb en Barack.

Moltes gràcies a tots i totes per haver fet d’aquest dia un dia tan especial per a tots!

 

 

 

FEM PA

Al principi del projecte, quan vam demanar què sabíem de la granja, va sortir una hipòtesis molt interessant: a la granja hi ha blat de moro i amb el blat de moro es fa pa. Però quan vam demanar què més es necessitava per fer pa, no vam saber què respondre. Així doncs, aquesta setmana hem estat investigant: necessitàvem aigua, oli, sal, sucre i, per descomptat la farina de blat o de blat de moro.

Ens pensàvem que ja ho teníem tot, fins que li vam demanar al pare d’en Jan si ja ho teníem tot a punt, i sabeu què? Ens faltava un ingredient molt important: el llevat! Sense el llevat, el pa no pujaria (no s’inflaria) i quedaria dur com una pedra. Ara que ja teníem tots els ingredients, ens vam posar a fer pa. Vam barrejar tots els ingredients i els vam posar a la panificadora perquè els barregés una miqueta. Després, vam agafar la barreja i la vam amassar. Finalment, vam posar la massa a la panificadora i vam esperar fins la tarda perquè el pa es cogués.

Quan vam arribar a les 3, tota l’escola feia una bona olor de pa… Abans d’anar cap a casa, ens el vam menjar. Era boníssim!!!

 

UNA VISITA MOLT ESPECIAL

Aquest dimarts, vam tenir una visita molt especial: l’Anna ens va portar tres pollets! Hi havia un mascle (pollet nen), que quan sigui gran serà un gall, i dues femelles (pollets nena), que quan siguin grans seran gallines.

Al principi, ens pensàvem que tots els pollets eren grocs, però vam poder comprovar que no és veritat: dels tres pollets que teníem només n’hi havia un de groc. Els altres eren negres o amb taquetes.

Els vam poder tocar i els vam donar menjar. Sabeu què mengen? Doncs aquests pollets menjaven blat de moro i altres granetes. També bevien aigua. I de tant menjar i el cangueli de tants nens junts, se’ns van fer caca a la classe diverses vegades!

 

FEM MATÓ

Després d’haver fet els iogurts i de menjar-nos-els, ens hem animat a fer mató. Hem agafat una mica de llet i l’hem escalfat a 40º. Per mirar-ho, hem fet servir un termòmetre. Hem fet dos tipus de mató: un amb quall i l’altre amb llimona. El quall no l’hem tastat, però la llimona sí i és molt àcida!

Així doncs, quan la llet ha estat calenta, hem barrejat una mica de llet amb quall en un bol i, en un altre bol, hi hem barrejat llet calenta i llimona. Amb el quall no hem vist gaire què passava, però amb la llimona hem vist que la llet s’anava enganxant i feia uns fils.

Al cap d’una estona, hem colat la barreja amb un mocador i hem esperat que sortís tota la llet que sobrava. No hem pogut fer gaire mató, perquè la llet no havia quallat gaire, hauríem hagut de coure-la a una temperatura constant més estona. Però no passa res! N’hem pogut tastar una mica i ens ha quedat força bo :)

 

SORRA DE LLUNA

Amb l’Esther hem fet sorra de lluna, barrejant farina i oli. Quin tacte més suau.

 

FEM IOGURTS

En un conte que vam anar a buscar a la biblioteca, vam veure que de la llet en podem fer moltes coses: iogurts, formatge, mató, gelats, etc. Tot i haver-nos plantejat com es feia el formatge, hem començat provant de fer iogurts, que és una mica més senzill. Així doncs, amb paciència i moltes ganes, aquesta setmana hem fet iogurts. Ah, i no només els hem fet, també ens els hem menjat! Que bons!

 

MUNYIM UNA VACA

Ja fa uns dies que estem fent el projecte de la granja. Una de les preguntes que ens vam plantejar a l’inici va ser: què mengen els animals de la granja? Mengen formatge? Com es fa el formatge? Així que aquesta setmana hem començat a posar fil a l’agulla.

De moment, hem vist una mica què feien els porcs: què els agradava, què menjaven, etc. Ara, ens hem centrat en les vaques. Hem vist que les vaques ens donen llet i, després de mirar algun vídeo sobre com es muny una vaca, ho hem volgut provar! Però no us penseu pas que hem portat una vaca a l’escola eeeh! Era de broma, però va ser molt interessant.

 

BOMBOLLES DE SABÓ

La setmana passada, amb l’Esther vam fer bombolles de sabó al pati. Ens ho vam passar molt i molt bé!

 

FEM UNA BASSA DE FANG

Aquests dies, estem parlant de la granja. És per això que estem fent un mural ben gran a la classe on, mica en mica, hi anirem posant els animals que hi viuen. Ara per ara, hem anat parlant dels porcs i hem vist que els encanta el fang. Així doncs, hem decidit per pastetes i barrejar sorra i aigua, per tal de construir la nostra pròpia bassa de fang.

 

DINS LA PANXA DEL LLOP

Dimecres, tots els nens i nenes d’Infantil vam anar al Teatre Cirvianum a veure “Dins la panxa del llop”. Una obra que combinava titelles, ombres xineses i una música molt bonica. La història tracta d’un llop que es menja una guineu, la qual es menja una gallina. La gallina es menja una aranya i l’aranya es menja una mosca. Durant l’obra, es va veient cada una de les panxes dels animals i com cadascú es va menjant un animaló més petit. En aquest enllaç, podreu sentir-ne les cançons: https://depaper.bandcamp.com/releases

 

D’EXCURSIÓ A LA BIBLIOTECA

Divendres, vam anar d’excursió a la biblioteca; havíem de tornar els llibres de la família que ens havien deixat i els vam demanar si ens podien deixar uns quants llibres de la granja. Vam tenir la sort que la Isabel ja ens n’havia triat alguns i, després d’explicar-nos quins ens havia escollit, ens va deixar mirar contes una estona.

Després, vam anar a esmorzar a Can Parrella on vam descobrir que el terra ja no estava ple de castanyes ni de fulles, sinó que estava ple de flors! Finalment, després de jugar una estona al parc, vam tornar cap a l’escola.

 

CEL·LOFANA

Aquesta setmana, també hem retallat, estripat i experimentat amb els papers de cel·lofana de colors. Ara que ja els tenim en trossets petits, en podrem fer moltes coses. Ho voldreu veure?

 

RACONS

Aquesta setmana hem fet uns racons molt divertits. En un espai de la classe, hi havia una catifa amb coixins i eines per fer-nos massatges. En un altre, hi havia plàstics penjats i hi podíem pintar. Va ser molt curiós veure què passava quan pintàvem amb pintura per sobre i també molt divertit veure que podíem pintar els nostres amics, sense embrutar-los!

En un altre racó hi havia els iPads i podíem jugar a un joc d’identificar els sons dels animals de la granja. En un altre racó, hi havia la taula d’experimentació amb llegums i diferents pots. I el darrer racó, simulàvem una òptica. Podíem comprovar la vista dels nostres companys, considerar si necessitaven ulleres, triar les que més els esqueien, etc. També ens va permetre treballar les lletres i els números i fomentar l’ús de l’escriptura (cadascú al seu nivell).

Ens ho vam passar molt bé!

 

QUÈ SERÀ, SERÀ?

Hem començat un nou tema i hem decidit fer un mural per anar representant allò que anem descobrint. A veure com quedarà!

 

CREATIVITAT

La setmana passada, amb l’Esther, vam pintar uns murals gegants amb ceres i vam combinar-ho amb gomets. Han quedat molt bonics, així que els hem penjat al passadís perquè els pogueu venir a veure.

 

LA MONA 

Dijous al matí, cadascú va fer la seva Mona de Pasqua. Va quedar boníssima!

 

VELLA QUARESMA, VELLA QUARESMA, AI QUE NO POT CAMINAR…

Divendres a la tarda, tots els nens i nenes d’infantil vam anar a treure una cama a la Vella Quaresma. La setmana passada n’hi vam treure una i aquesta setmana n’hi hem tret una altra, així que ja només n’hi queden cinc!

 

PRUNUS LITERARIS

Ja fa uns dies que vam veure que els Prunus de l’escola havien florit, així que els vam anar a veure. Vam veure que tenen unes flors una mica roses i una mica liles. Són molt boniques!

Fins i tot, quan ens hi vam fixar bé, vam veure que hi havia moltes abelles passejant per les flors. Alguns van dir que era perquè els agradava l’olor, altres perquè els agradaven les formes i altres perquè se les menjaven. Van sortir coses molt interessants.

Després, com que s’hi estava molt bé, ens vam asseure al peu d’un arbre i vam explicar contes.

 

PINTEM AMB LLUM

Ara sí que vam fer màgia! No vam pintar amb pintura, ni amb retoladors, ni amb llapis, ni amb ceres, ni amb els dits, ni amb el nas! Vam pintar amb llum! Cada nen tenia un lot i el feia moure ràpid, a poc a poc, amunt, avall, cap als costats, enforma de cercle, etc. Llavors, tiràvem una foto i ens quedava un dibuix molt xulo.

El fet de no saber com quedava el dibuix fins al final era una mica caòtic.

 

LA TERANYINA

Dins del projecte del caos, aquesta setmana vam fer la dinàmica de la teranyina. Un nen havia d’agafar el cabdell de llana i l’havia de tirar a un company, mentre li deia una cosa bonica: m’agrada ser el teu amic, m’agraden les teves abraçades, vull jugar amb tu, etc. Cada cop que un nen tirava el cabdell, s’havia de quedar el tros de cordill agafat. Quan vam acabar, va quedar el cordill en forma de teranyina. Va arribar un moment que no sabíem qui havia d’agafar quin fil, qui havia començat, cap on anaven… era un caos!

Però si us hem de dir la veritat… el veritable caos va ser quan vam voler tornar a cargolar el fil!

 

JACKSON POLLOCK

Un autor molt famós que pinta d’una manera aleatòria i caòtica és Jackson Pollock. Vam estar mirant pintures seves i també vam buscar vídeos al Youtube per veure com pintava. La veritat és que té una tècnica divertida: el pinzell no toca el paper, sinó que deixa que la pintura caigui, esquitxa, pinta amb les mans, etc. I sempre ho fa a sobre d’un paper moooolt gran.

Nosaltres, vam voler pintar igual que ell i ens en vam sortir prou bé!

 

EL CAOS

Aquest curs, els nens i nenes de la classe de la Tortuga, juntament amb un parell de cursos de primària i secundària, hem volgut participar en el projecte Art i Escola.

Art i Escola és un programa que té per objectiu incentivar les capacitats educatives de l’art. Està impulsat per ACVIC Centre d’Arts Contemporànies, el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, i compta amb la col·laboració d’un equip de persones d’entitats i institucions vinculades als camps de l’art i l’educació. Al programa, hi participen escoles de tota la comarca.

Aquest any, el tema general és el Caos, de manera que durant uns dies ens hem dedicat a treballar què volia dir. Per començar, vam mirar un conte anomenat “Sóc un artista” de Marta Altés, en el qual hi surt un nen que crea unes obres d’art una mica caòtiques i molt divertides. Ens vam plantejar què era el caos i ho vam demanar a les famílies. Vam arribar a la conclusió que Caos volia dir moltes coses: desordre, no saber què passa, etc. A partir d’aquí, han anat sortint propostes i hem anat fent activitats per entendre i plasmar el Caos!

Per més informació:

  • https://www.acvic.org/ca/art-i-escola/2260-art-i-escola-06-2016-17
  • http://artiescola.cat/

 

LA SELVA DEL ROCAPREVERA…

Qui vol venir a la nostra selva,

tota l’escola en pes hi anirà.

Micos i mones de tota mena

salten i brinquen sense parar!

Doncs sí, divendres passat, els nens i nenes de la tortuga ens vam convertir en micos i mones durant una estona, i vam poder fer una bona desfilada juntament amb els altres “animals” de l’escola. Vam poder ballar, cantar i saltar al ritme de la música, i ens ho vam passar molt bé! Moltes gràcies a les famílies per haver vingut a la festa!

 

EL DIJOUS LLARDER BOTIFARRA MENJARÉ!

Dijous a la tarda, vam celebrar el dijous llarder amb tots els nens i nenes d’infantil, vam jugar una bona estona i ens vam menjar un entrepà de botifarra. Era boníssim!

 

LA JOANA I COLÒMBIA

Fins ara, només havíem parlat de la família més propera de la Joana, la família que viu amb ella a casa. No obstant, la Joana també té tiets i cosins. Casualment, té uns tiets que fa poc que van marxar a viure a Colòmbia. La Joana i els seus pares els aniran a visitar l’estiu que ve i la Joana té moltes ganes de saber com és aquest país. És per això, que els demana que li expliquin què mengen, si fa calor, com són les cases i també com és la música d’allà. Tenim molta sort perquè la mare de l’Ian és de Colòmbia i ens ha vingut a explicar moltes coses d’aquest país. Ens ha explicat que hi ha moltes platges molt boniques i boscos molt grans, que hi ha molta fruita i molt diversa, que es fa molt cafè, que fa calor, que els nens i nenes van a escola només els matins, i que hi ha grans carnavals. I sabeu què? Allà la gent li agrada molt ballar i li donen molta importància. Per això, vam acabar ballant salsa colombiana!

A la tarda, vam aprofitar l’estona de racons per experimentar amb cafè i per ambientar-nos amb el carnaval amb les teles.

 

LA VISITA DEL REI CARNESTOLTES

Dimarts passat, ens va venir a visitar el Rei Carnestoltes i ens va fer un discurs sobre el carnaval i la disbauxa. Després, ens va donar una sèrie de consignes per tal de celebrar aquesta festa a l’escola: portar un pentinat estrafolari, un mitjó de cada color i celebrar la rua! Finalment, vam ballar una dansa que ens havíem estat preparant durant la setmana.

I si voleu, ho podeu veure al reportatge que en va fer el 9nou: REPORTATGE

 

CONCERT

Dijous a la tarda, ens nens i nenes de 3r i 4t de primària ens van venir a fer un gran concert. A classe de música, es van construir els seus propis instruments i ens van venir a cantar moltes cançons. Nosaltres, que ja havíem estudiat els “tam-tams”, ens va anar molt bé per poder-los sentir en directe! Després del concert, vam poder tocar els instruments també. Moltes gràcies a tots!

 

LA JOANA I NIGÈRIA

La Joana encara té molts cops amagats i aquesta vegada és el seu avi qui ens explica moltes coses. L’avi de la Joana és fotògraf i viatja per tot el món tirant fotografies als paisatges, a la gent i als animals que es troba. Un dels seus països preferits és Nigèria i sempre li explica meravelles d’aquest país a la seva néta. Nosaltres hem tingut la gran sort que el pare de l’Elizabeth, que va néixer al Sud-Est de Nigèria. La setmana passada, ens va venir a explicar moltes coses del seu país. Ens va ensenyar la roba típica, ens va explicar com i què menjaven, vam ballar molt i també ens va explicar un conte. El pare de l’Elizabeth també ens va explicar que a la regió del seu país parlen Igbo, però també parlen en anglès, així que vam procurar posar en pràctica les nostres habilitats lingüístiques. Finalment, ens va portar una gran sorpresa: una cosa rodona, petita, una mica marró i que no servia per jugar… Sabeu què són? Cacauets!!! Eren deliciosos :) Moltes gràcies per tot, ens ho vam passar molt bé i vam poder aprendre un munt de coses!

 

 

LA JOANA I MARROC

Recordeu a la Joana? Doncs cada dia sabem més coses d’ella. La Joana, tal i com vam explicar, viu a Catalunya amb el seu pare, la seva mare i el seu avi. El seu pare fa molts anys que viu a Catalunya, però ell va néixer a Marroc. A partir del conte, hem pogut aprendrre un munt de coses sobre aquest país i la seva cultura. Hem mirat fotos del desert, hem tastat te verd amb menta i hem tingut la gran sort que la mare de la Salma, la mare de l’Amira i la tieta d’en Yassin ens vinguessin a explicar coses d’aquest país tan bonic! Ens van cantar una cançó, ens van explicar el conte de la Caputxeta (que en àrab es diu Laila), ens van ensenyar vestits, vam ballar una bona estona, ens van ensenyar un tajin i ens van portar moltes galetes i pastissos perquè els poguéssim tastar! Moltes gràcies a totes!

A la tarda, vam fer racons; alguns eren els de sempre, però en vam incorporar algun de nou ambientat amb el Marroc: en un racó vam pintar amb te, a l’altre vam fer fang i en un altre vam construir una haima com les del desert.

 

LA JOANA I CATALUNYA

La setmana passada, vam explicar un conte sobre una nena que es diu Joana que viu a Catalunya. És estiu i és festa major al poble de la Joana, així que amb tota la família aprofiten per gaudir de les diferents activitats que es fan al poble. Al llarg de la setmana, els nens i nenes de la classe de la tortuga vam poder veure i participar en diferents celebracions típiques catalanes: vam ballar balls de gegants, ball de bastons, vam fer de diables, vam veure uns castellers, i fins i tot vam preparar i menjar pa amb tomàquet!

Ball de bastons

 

Diables

 

Pa amb tomàquet

 

NEVA!

Ha nevat a Torelló i ens ha enfarinat una mica el pati. No ens hem pogut resistir i hem sortit a jugar al pati amb la poca neu que quedava!

 

FEM D’ARQUITECTES

Aquests dies estem parlant de la família i hem vist que hi ha famílies molt diferents i que totes viuen en cases molt diferents. Així doncs, vam decidir que cadascú es dissenyés la seva casa amb els iPads, però amb un repte: només ho podíem fer servir amb figures geomètriques. Mireu quines cases més xules!

 

 

DESCOBERTA… DE L’HIVERN!

Avui al matí, els nens i nenes de P2 i P3 hem anat a buscar pals a prop del pont de Melianta, per poder muntar els laboratoris. A més a més, hem pogut descobrir algunes de les meravelles de l’hivern: la gebrada, els bassals glaçats i… la neu! Ha nevat molt poquet, però ha estat suficient perquè ens emocionéssim una miqueta :)

&nbsp%

© Copyright - Escola Rocaprevera 2016