Curs Primària Quart

Curs 4t de Primària

 

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 17-18

llibres de text cicle mitja 17-18_4t

MATERIAL 4t pri CURS 17-18

 

Creactivity

A final de curs vam anar al Cosmocaixa de Barcelona per fer el taller Creactivity. Una activitat genial perquè els alumnes pensessin, dissenyessin i creessin diferents coses amb el material que tenien en l’aula-taller. Després també vam tenir temps de visitar la sala general del museu així com també el bosc inundat!

Colònies

Aquest any de colònies vam anar a Ribes de Freser, a la casa Roques Blanques. Van ser 3 dies molt intensos on vam acabar molt i molt cansats però que van valdre molt la pena! Agafar el tren cremallera i pujar a la Vall de Núria, fer una activitat al riu, esports d’aventura, jocs de nit, piscina, caminades… van ser algunes de les activitats que vam fer! Tres dies inoblidables!

Endevinalles

Endevina’m! va ser un treball creatiu on l’objectiu era crear unes endevinalles pels més petits. Una primera part de pensar i escriure les endevinalles i una segona part de creativitat per pensar de quina manera les presentàvem. Un cop fetes, les vam anar a explicar als alumnes d’infantil!

Carnaval

D’acord amb la temàtica del Carnaval d’aquest any, la selva, els alumnes de cicle mitjà ens vam disfressar d’exploradors menjats per uns cocodrils afamats! Va ser una disfressa laboriosa de fer però el resultat va ser molt divertit! Ho vam poder celebrar amb la rua de l’escola i amb la festa final al pati de l’escola!

SardaTIC

Diumenge 21 de maig, als Jardins Vicenç Pujol de Torelló,  els alumnes de 4t  van fer  la Ballada final del Projecte Sardatic. En aquest projecte hi van participar tots els alumnes de Cicle Mitjà de totes les escoles de la Vall del Ges.

CREEM UN JOC DE SINÒNIMS I ANTÒNIMS

Aquests primers dies del segon trimestre hem estat dissenyant i creant uns jocs per poder enriquir el nostre vocabulari a partir de les paraules sinònimes i antònimes. Hem hagut de pensar quin tipus de joc podíem crear, les seves normes, dissenyar, crear i pintar les cartes, els taulers, els cartells, les ruletes, buscar paraules, etc. Un cop acabats, i després de jugar-hi, els hi hem presentat i explicat als alumnes de 3r per tal de que hi poguessin jugar i així poder aprendre amb nosaltres. Finalment, hem acabat amb una valoració sobre com havien funcionat els jocs i els aspectes que podríem millorar!

 

 

VISITA AL CIM D’ÀLIGUES

Fa uns dies, 3r i 4t de primària, vam visitar el Cim d’Àligues a Sant Feliu de Codines. La primera activitat va ser conèixer aspectes generals de fauna i flora, cadena alimentària i diferents espècies d’ocells de bosc. Seguidament, vam visitar la zona de les aus on ens van explicar les característiques pròpies de les aus rapinyaires  i vam veure:  mussol, duc, òliba, falcó, àguila, aligot, milà… Després de la visita, vam anar a  l’amfiteatre on es va fer la sessió de vol i vam veure volar en llibertat alguns exemplars d’aus rapinyaires. Per últim i després de dinar, vam fer una gimcana relacionada amb tot lo après durant el matí i així acabar una sortida genial!

ANEM A LA FRUITERIA

En el tema de l’euro i el pes, vam anar fins a la fruiteria del mercat municipal a comprar fruites i verdures i les vam portar cap a la classe per treballar amb les bàscules i les balances. Una vegada vam solucionar totes les preguntes que ens vam plantejar, la fruita ens va servir de bon esmorzar!

 

NUMERACIÓ AMB CIGRONS I ARRÒS

Us heu preguntat mai quants grans d’arròs hi ha aproximadament en un quilo? O quants grans d’arròs ens mengem aproximadament en una ració? I de cigrons?
Amb aquestes preguntes vam començar a buscar estratègies per arribar a solucionar-les sense haver-ho de comptar d’un en un i fer un càlcul aproximat. No va ser fàcil, però ho vam aconseguir tot ajudant-nos amb el treball en grup i de material com ara bàscules, balances, pots, etc.

 

 

LA CASTANYADA

Com cada any a cicle mitjà, vam seguir amb el tradicional taller de pastissos. Durant la setmana vam treballar la recepta perquè el dia de La Castanyada estigués tot preparat per passar a l’acció i fer uns pastissos deliciosos per esmorzar. A més, no va faltar la creació d’un barret de cuiner per tal de fer-ho més autèntic!

A la tarda, vam aprofitar per jugar a jocs de taula abans d’anar a menjar les castanyes que van preparar els alumnes de secundària.

 

 

SORTIDA AL CASTELL DE MONTESQUIU

A principi de curs vam fer una sortida al Castell de Montesquiu per treballar els animals, les plantes, el mapa i l’orientació i el transport públic. Aquest any, els mateixos alumnes es van encarregar de buscar els preus dels bitllets de tren, la ruta que faríem i de fer la circular informativa per als pares. Un cop allà, ens vam dividir en grups barrejats entre 3r i 4t on els grans tutoritzaven als petits.

 

 

ORIGINAL FONT NAMES IN ARTS CLASS

The students in 4t drew their first names in a wavy shape, using different capital letter fonts. Then, they filled them with some details: curved lines, squares, circles, animals, flowers…Finally, they painted the background in watercolours. Do you like it?

[av_gallery ids=’24509,24507,24505,24503,24501,24500,24499′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’

 

© Copyright - Escola Rocaprevera 2016