Curs Primària Tercer

Curs 3r de  Primària

 

CIRCULAR PRIMÀRIA CURS 17-18

llibres de text cicle mitja 17-18_3r

MATERIAL 3r pri CURS 17-18

 

 

QUINA QUANTITAT DE SUCRE INGERIM QUAN…?

Fa uns dies vam presentar a l’aula diferents aliments usuals que podríem trobar en qualsevol rebost o nevera. A partir de l’estudi de l’etiqueta vam poder descobrir la seva composició i els diferents nutrients que aquests ens aporten al nostre organisme. A continuació ens vam centrar en els hidrats de carboni, i concretament en els sucres que aquests tenen. Els resultats són variats, però ens vam adonar que molts aliments tenen sucre, com la pasta, els formatgets, els sucs… El següent pas va ser pesar la quantitat de sucre que ingerim quan ens prenem aquests aliments i… mireu, mireu el que vam descobrir!

LA POMETA I L’EURO

En el tema de l’euro i el pes, vam anar fins a la Pometa a comprar fruites i verdures i les vam portar cap a la classe per treballar amb les bàscules i les balances. En Suli ens va atendre molt bé i ens va donar el tiquet. Una vegada vam solucionar totes les preguntes que ens vam plantejar i els diferents problemes, la fruita ens va servir d’esmorzar!

GAMIFIQUEM ELS REGLETS!

Durant el primer trimestre vam dedicar molt temps a agilitzar el càlcul mental a partir dels reglets i volíem adquirir unes estratègies que ens permetessin ser més ràpids i eficaços en els càlculs. Un cop familiaritzats amb aquestes estratègies i mecanismes havíem d’aconseguir donar-los-hi una utilitat i un sentit lúdic, és aquí on entra en joc la Gamificació (l’ús de mecàniques de joc en entorns i aplicacions no lúdiques amb la finalitat de potenciar la motivació, la concentració, l’esforç, la fidelització i altres valors positius comuns entre els jocs).

A partir d’aquest punt, i en petits equips, els nens i nenes vam començar a inventar-nos els nostres jocs de reglets, definint uns objectius, creant unes instruccions, elaborant el material i els reptes del joc… i el resultat són 6 fantàstics jocs que…

 

ARTS: PROJECTE CAOS

Al llarg d’aquestes setmanes, dins l’àrea d’arts, els alumnes de cicle mitjà estem treballant el projecte Caos, una proposta que ens van oferir des del programa Art i Escola (ACVIC). Els alumnes hem realitzat una sèrie d’activitats molt variades: imatges i paraules que podem relacionar amb el CAOS, dibuixos caòtics on no podem aixecar el llapis del paper, imatges distorsionades de les nostres cares, codis de colors amb significats…Al mes d’abril presentarem els treballs realitzats a Vic, així tothom podrà veure el que hem fet!

 

 

CONEIXEM ELS BEEBOTS

Fa uns dies vam tenir la incorporació al centre d’uns animals molt especials, els Beebots. Cada equip de treball en va agafar un i el va remenar fins a coneixer-lo bé. Entre tots van haver de definir totes les funcions que podia fer: com es desplaçava i quan i quina funció tenia cada botó. També cada equip va haver de dibuixar un circuit i buscar les solucions per superar-lo, tant el dissenyat pel propi equip, com el dels equips companys. Va ser una activitat d’investigació en la que ens ho vam passar molt bé!

 

SECONDARY COLORS

The students in 3r created a collage to work the secondary colours. We divide the class into groups and they cut out coloured pieces of magazines to make a composition with the aim to know how we get the secondary colours.

 

OUR NAME’S INITIAL

In Arts class, the students in 3r drew their name’s initial in a big size. Then, they filled it with different lines and shapes and some other details as flowers, leaves, animals…

Do you know who these initials belong to?

© Copyright - Escola Rocaprevera 2016