Curs 1 ESO
CIRCULAR DE CURS SECUNDÀRIA 2024-25
Treball d’aula
EVIP
L’assignatura d’Educació Visual i plàstica és una matèria obligatòria de primer a tercer d’Eso i optativa a 4t, on passa a anomenar-se Tècniques Artístiques. En el cas dels tres primers anys , la matèria s’imparteix en anglès, fent que els alumnes practiquin en un context diferent al de la classe.
Al taller, realitzem activitats creatives a partir de diferents tècniques bàsiques de pintura, dibuix, escultura i fotografia. Des de l’assignatura, intentem vincular-nos el màxim de vegades possibles amb altres projectes que es duen a terme a l’escola, posant l’art al servei d’aquests i fent que les propostes de treball siguin transversals, tan si es tracta d’un musical com d’un projecte sobre cultura medieval.
LEGILAND
Una de les prioritats que té l’Escola Rocaprevera amb tot l’alumnat de Secundària és treballar pel gust per la lectura. Per aquest motiu portem a terme des de 1r d’ESO fins a 4t d’ESO el Projecte: Jo llegeixo, i tu?
Amb la col·laboració de la Biblioteca Dos Rius de Torelló, els nois i noies poden adquirir en servei de préstec aquell llibre que més els motivi llegir. Els llibres seleccionats es troben a la plataforma digital Legiland.
La plataforma de lectura Legiland ens permet fer un seguiment molt acurat de les lectures escollides pels nostres alumnes i valorar-ne la seva comprensió lectora. Ens permet fer un acompanyament personalitzat i veure l’evolució lectora dels nostres alumnes.
ORIENTAR PER DECIDIR
Una bona orientació acadèmica i professional és molt important per encarar el futur, per això a l’Escola Rocaprevera iniciem a 1r d’ESO el projecte Orientar per Decidir. Què vol dir decidir? Què implica? Com es prenen les decisions? Aquestes i moltes preguntes es van treballant al llarg de tots els cursos d’ESO.
El projecte d’orientació impulsat pel Consell Comarcal es porta a terme des de les tutories. Ens preocupem perquè cada un dels nostres alumnes sigui capaç de dissenyar el seu propi itinerari per arribar al seu objectiu de futur un cop finalitzada l’educació secundària obligatòria.
DICTAPP
L’aplicatiu Dictapp té per objectiu canviar la monotonia que comporta el treball per conèixer i aplicar les normes ortogràfiques. Dictapp és una aplicació en línia, en llengua catalana i castellana, que personalitza la relació de l’alumnat amb els seus coneixements ortogràfics. A través de dictats en clips d’àudio l’alumne practica autònomament les normes de la llengua escrita. Cada alumne rep una sèrie d’exercicis personalitzats que tenen per finalitat treballar els punts febles i consolidar els punts forts.
TÈCNIQUES D’ESTUDI
L’assignatura pretén reflexionar sobre aquells punts amagats que dificulten o condicionen el procés de preparar un contingut acadèmic. A través de petites mostres com textos, lectures o pràctiques basades en situacions reals, o la creació d’un programa horari, l’alumnat pot adquirir uns bons hàbits d’estudi.