L’ESCOLA ROCAPREVERA PARTICIPA DE NOU A LA FIRST LEGO LEAGUE

La temàtica d’enguany girava sobre el creixement de les ciutats del futur
Jaume Caelles: “compartir amb la resta d’equips opinions sobre els robots d’igual a igual és una experiència única pels alumnes”.

El passat dissabte 29 de febrer, es va celebrar a la UVic una nova edició de la First Lego League. L’Escola Rocaprevera hi va participar amb alumnes de cicle mitjà de primària, 3er i 4rt i alumnes de 2n d’ESO.
La First Lego League planteja un repte, un tema a investigar, enguany era el City Shaper, per ESO, girant tot a l’entorn de com creixeran les ciutats del futur, buscant millors entorns i edificis, a partir de les tecnologies que tenim, i el Boomtown Build per primària, la categoria Junior, que passa per crear un edifici on sigui més fàcil i agradable viure i també conviure amb els altres. Els equips Junior no competeixen, presenten davant d’un jurat i del públic assistent la realització d’una maqueta i un pòster de com l’han realitzada.
Llavors els alumnes assumeixen diferents tasques actuant en equip, desenvolupant i presentant un projecte científic sobre una temàtica presentada a nivell internacional. A més, han de dissenyar un robot i programar-lo, per superar unes missions en un terreny de joc, també internacional i relacionat amb el repte. Els equips tenen tres rondes de competició on es dóna punts per assolir unes missions.
També hi ha el pòster de valors, on s’expliquen els valors d’equip, inclusió, cooperació i innovació.
Per l’edició d’enguany, l’Escola Rocaprevera ha rebut la visita de Pep Valls, cap del gabinet EVVO i creador del Superlab, un supermercat del futur, a través del qual els alumnes van entendre com les noves tecnologies poden ajudar a la nostra vida. També es va fer una videoconferència amb l’Ester Coma, arquitecta i creadora de la primera casa que genera més energia de la que consumeix, i també es va intercanviar correus electrònics amb en el neuropsicòleg David Bueno.
Per Jaume Caelles, director pedagògic de l’Escola Rocaprevera i responsable del projecte de la First Lego League a l’escola, el fet de presentar un projecte científic davant un auditori i un jurat tècnic de la temàtica treballada, que et pregunta tècnicament, “representa una d’aquelles situacions d’aprenentatge competencials i reals tan importants, que són el futur de l’educació”, una d’aquelles situacions que es busca com a escola “perquè els nostres alumnes puguin créixer” afegeix Caelles.
Finalment, el director pedagògic conclou que “la riquesa i el fet de compartir amb la resta d’equips i intercanviar opinions sobre els robots i projectes científics és una experiència única pels alumnes”.