I4
CIRCULAR DE CURS INFANTIL 2024-25
CIRCULAR INFORMATIVA SOBRE LES BOTES I L’IMPERMEABLE
PROJECTE ELS DINOSAURES
Els nens i nenes de I4 hem començat un nou projecte: els dinosaures. Ens vam començar a demanar què en sabíem i què en volíem saber dels dinosaures i ens hem plantejat un munt de preguntes.
Així doncs, vam pensar que podríem consultar llibre que parlessin dels dinosaures i començar a treure idees sobre aquests animals que ja no existeixen.
RACONS DE DINOSAURES
Com que ens agraden tant els racons, un dimecres a la tarda els vam fer de dinosaures. Vam jugar a fer petjades a sobre el fang, a les tauletes tàctils, a posar el nom de cada part del cos del dinosaure al lloc corresponent, a consultar llibres i a un memory de petjades de dinosaures.
EL NIU DELS DINOSAURES
Des del principi del projecte, quan ens vam preguntar què volíem saber dels dinosaures, vam dir que no sabíem com són els nius de dinosaure i com s’ho feien per cuidar-los.
Després de mirar llibres de la classe i de veure vídeos i fotos per Internet, vam decidir crear el nostre propi niu de dinosaures. Però…com que no tenim ous, vam fer servir ous de gallina.
ÒSSOS DE DINOSAURE
Durant el projecte dels dinosaures vam pensar que seria interessant crear els nostres propis òssos de dinosaure.
Primer de tot, vam preparar pasta de sal, barrejant dues porcions de farina, una de sal i una d’aigua. Llavors, cadascú va fer ossos de diferents parts del cos dels dinosaures! Ens ho vam passar molt bé.
OUS DE GEL DE DINOSAURES
Continuant amb el projecte dels dinosaures, un dia a la classe a sobre la taula hi havien globus i dinosaures. Així doncs, vam decidir posar un dinosaure a cada globus, omplir-lo d’aigua, posar-los al congelador i mirar què passava amb els dinosaures i amb l’aigua.
FÒSSILS
Un dia a la classe vam veure que les persones que estudien els fòssils o les restes dels dinosaures es diuen paleontòlegs i paleontòlogues. Com que no teníem restes de dinosaures vam decidir que podríem agafar fòssils i mirar-los amb una lupa. Gràcies a l’àvia de la Violeta en vam poder mirar molts de diferents, ja que ens va portar un munt de fòssils. Moltes gràcies Carme!
COM SÓN DE GROSSOS ELS DINOSAURES?
Grossos…què vol dir ben bé? Vam mirar un power point que deia que un Diplodocus podia arribar a fer 27 metres de llargada, però és molt llarg 27 metres?
Així doncs, vam agafar una cinta mètrica i vam mirar quan era 1 metre. Si el dinosaure Diplodocus fa 27 metres de llargada, quantes vegades havíem de marcar 1 metre al terra?
Vam sortir al pati i vam marcar al terra 27 metres de llargada, per ser conscients de com és de gros un Diplodocus. I després, ens vam estirar al terra per mirar quants nens i nenes del Pingüí necessitàvem per arribar a fer la llargada d’un Diplodocus. Vam poder veure que estirant-nos tots i totes, i fins i tot l’Anna, no arribàvem a fer la llargada d’un dinosaure Diplodocus.
Hi cabria un dinosaure Diplodocus a la classe?
CORONES DEL DINOSAURE ESTEGOSAURE
Després d’investigar moltes més coses sobre els dinosaures, vam donar per acabat el projecte i ens vam convertir en el dinosaure Estegosaure, tot elaborant unes corones molt xules. Mireu, mireu!
JOCS MATEMÀTICS
Treballar per tallers ens permet organitzar sessions temàtiques i manipulatives que faciliten els nens i les nenes, l’adquisició de continguts específics. L’objectiu del taller de llengua que es porta a terme a I4, és que els alumnes tinguin un espai on poder practicar la llengua oral i escrita, tot jugant, ja sigui consolidant les vocals, aprendre els noms propis i els dels companys, etc. Durant el taller sovint es treballen diferents racons, cosa que facilita una atenció més individualitzada per part de la mestra.