Curs 4t de Primària

CIRCULAR DE CURS PRIMÀRIA 2024-25

MATERIAL 4t PRIMÀRIA 2024-25

LLIBRES I LLICÈNCIES CICLE MITJÀ 2024-25

PROJECTE OUS RAPINYAIRES

Els alumnes de cicle mitjà visitem el cim d’àligues per investigar i informar-nos de les diferents característiques de les aus rapinyaires per poder crear unes maquetes interactives on s’expliqui tota aquesta informació i poder-ho compartir amb els altres cursos i famílies. 

Els nostres projectes intenten buscar situacions reals d’aprenentatge amb la finalitat de crear una situació o producte final engrescador que tingui sentit per a l’alumnat. En aquest cas, creem un museu interactiu perquè famílies i alumnes puguin descobrir aspectes relacionats amb aquest tipus d’aus.

Així, també hi ha la part de gestió d’horaris del museu, entrades, visites guiades, explicacions…Per acabar de complementar-ho amb altres habilitats de comunicació, gestió, etc.

SNAPPETS

Utilitzem el mètode Snappet, que consisteix en l’ús d’una tauleta individual per cada alumne/a per reforçar els continguts en les àrees de llengües i matemàtiques. Aquest mètode permet realitzar activitats mecàniques d’una manera més motivadora. D’aquesta manera els alumnes poden fer una gran quantitat d’exercicis per entendre i consolidar els continguts treballats a l’aula. A partir d’aquests exercicis, Snappet s’adapta al nivell de cada alumne/a proposant tasques més senzilles o més complexes segons el ritme de l’alumnat, aconseguint així la personalització de l’aprenentatge. 

JOCS DE TAULA

Dediquem una hora a la setmana a jugar a diferents jocs de taula per aprendre noves habilitats, consolidar alguns continguts d’aula, gestionar emocions i gaudir d’una bona estona amb els companys i companyes. 

En un món cada vegada més digitalitzat, seure una estona amb els companys/es i plantejar-te reptes per aconseguir un objectiu individual o comú ens aporta unes habilitats i estratègies necessàries en el nostre dia a dia (saber esperar el torn, respecte cap als altres, saber-se comunicar, saber guanyar i perdre, cooperar…).

EXPRESSIÓ CORPORAL CICLE MITJÀ

Els alumnes duen a terme una matèria complementària d’expressió corporal amb l’objectiu que utilitzin el seu cos i moviment com a instrument de comunicació. Les activitats que predominen van relacionades amb el mim, el teatre, la dansa, el circ… Totes aquelles arts escèniques que permeten als infants expressar-se corporalment.

A la vegada, els alumnes desenvolupen la creativitat, la imaginació i espontaneïtat i es relacionen uns amb els altres constantment. Per tant, també es potencia la competència social en aquesta matèria.   

MAQUETES INTERACTIVES DEL COS HUMÀ

Ja tenim a punt les maquetes interactives del cos humà! Per mitjà de diferents grups, hem creat unes maquetes dels diferents aparells del cos i les hem programat perquè expliquin com funciona cada un d’ells. Després de buscar tota la informació, gravar la veu i programar-les amb l’Scratch i les plaques Makey-Makey, ja estan preparades perquè les pugueu veure!