El juliol a l’escola

Pintura, dansa, expressió corporal, jocs d’aigua, sortides d’entorn… han estat algunes de les activitats que han fet els nens i nenes de P2 aquest juliol.
Aquest any, com a novetat, han estat acompanyats per infants de P3 i junts han dut a terme un casalet que tenia com a eix conductor l’Art.
En Rocky, el pop artista, era el responsable cada matí d’anunciar les activitats.
Finalment, el final de curs dels petits, s’ha celebrat amb una festa on no hi ha faltat la música i un bon esmorzar.

L’Escola Rocaprevera recull el premi Baldiri pel projecte “Cap de Turc”

El passat diumenge 19 de juny, al Museu de la Vida Rural de la població de l’Espluga de Francolí, es va portar a terme l’entrega dels premis Baldiri 2022, que organitza des de ja fa 44 anys la Fundació Carulla.

El projecte guardonat de l’Escola Rocaprevera va ser el de “Cap de Turc”, que a través del llenguatge cinematogràfic de terror, tracta el tema de l’assetjament escolar. Aquest es va portar a terme per part dels alumnes de quart d’ESO del curs passat, a cavall de l’anterior curs i dels confinaments de la COVID19. Per portar a terme aquest projecte es va comptar amb el suport de l’osonenc Quim Crusellas.

Els Premis Baldiri posen èmfasi en el vincle entre la cultura i l’ensenyament i, concretament, l’apartat Experience premia experiències d’aprenentatge col·lectives úniques i innovadores que donin resposta a reptes educatius a través de l’art i la creativitat, posant especial èmfasi amb la gestió emocional, una necessitat més present a causa de la pandèmia.

El projecte de l’Escola Rocaprevera “Cap de Turc” guanya el Baldiri 

El final del curs passat, al Teatre Cirviànum, en el comiat dels alumnes de 4t d’ESO, es va presentar públicament el curtmetratge Cap de Turc, que era el resultat del treball fet amb els alumnes que s’havia iniciat el curs anterior, però que la pandèmia va fer que s’allargués fins al curs següent. Un curtmetratge de terror clàssic ambientat en el mateix centre ara fa unes dècades. Cap de turc és un projecte entorn de l’assetjament escolar, on els alumnes de la promoció del 2005 de 3r i després 4t d’ESO van portar a terme l’elaboració d’un curtmetratge, des de tots els vessants (actuació, guió, enregistrament, edició, atrezzo etc.).

Aquest projecte es va portar a terme des de l’àmbit de llengua i arts, amb el suport de Quim Crusellas, referent osonenc en el sector cinematogràfic.

Aquest projecte ha estat guardonat com a experiència d’aprenentatge amb el Premi Baldiri Experiències.

Els Premis Baldiri Reixac són una iniciativa de la Fundació Carulla que tenen per objectiu “reconèixer experiències d’aprenentatge en grup dins i fora de l’aula que responguin de forma innovadora i a través dels llenguatges artístics i creatius a les necessitats dels infants i joves i als reptes educatius actuals “i d’una manera especial, aquells relacionats amb “la gestió emocional, una necessitat més present provocada per la Covid-19”.

Per les professores que van liderar el projecte, Fina Ferrés i Montse Fletas, “representa un reconeixement a la feina ben feta que van fer els nostres alumnes amb esforç, perseverança i treball en equip”.

El diumenge 12 de juny es portarà a terme l’acte de lliurament que farem al Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí.


Podeu veure el curtmetratge al Canal de Youtube de l’escola:Cap de Turc: https://www.youtube.com/watch?v=dtW8U7nIFv0

Un Carnaval ple de màgia

Finalment, el Carnaval es va poder celebrar amb tota la seva esplendor a l’Escola Rocaprevera, que es va convertir en el centre de la màgia de Torelló. Hi havia moltes ganes de Carnaval i vam fer festa grossa.

Durant la setmana, els alumnes van seguir les indicacions que havia donat el Rei Carnestoltes durant la visita que va fer a l’escola, i també van anar preparant les disfresses que van poder lluir durant tota la jornada de Carnaval.

El moment estel·lar va ser la Rua de Carnaval pel C/Sant Miquel, que vam poder recuperar i que vam compartir amb les famílies i els veïns que ens van acompanyar. Infantil i Primària van desfilar pel carrer, els més petits disfressats de bruixes i bruixots i els de primària vestits de Harry Potter i darrere els quatre estendards de la Casa Hogwarts, en què s’han organitzat els alumnes en un projecte d’ortografia emmarcat en el món de Harry Potter.

Posterior a la Rua de Carnaval, amb la companyia de les famílies, es van realitzar dos balls, un de conjunt amb tots els alumnes d’Infantil i un altre de conjunt amb tots els alumnes de Primària.

Els alumnes d’ESO també van participar del Carnaval. I, entre altres activitats, van preparar i mostrar diferents trucs de màgia.

8M, el Rocaprevera per la igualtat

El passat dimarts dia 8 de març, l’escola va commemorar el Dia de la Dona realitzant diferents activitats.

A infantil i primària, amb l’ajuda de vídeos i contes com “Hi ha res més avorrit que ser una princesa rosa?” o “Les nenes volen alt”, van compartir idees per entendre i recordar els drets que té la dona en condicions d’igualtat amb l’home.

Mentre que a ESO, van parlar de l’ecofeminisme, de com la dona treballa per afrontar l’actual situació d’emergència climàtica per poder avançar cap a un futur sostenible. I de com el respecte de la dona cap a la natura i el seu entorn és el camí per millorar el nostre planeta.

Així doncs, a l’escola vam celebrar el dia de la dona educant en i amb valors. I és que “EDUCAR ÉS LA NOSTRA LLUITA PERQUÈ CADA DIA SIGUI 8 DE MARÇ”.

La segona sessió d’Escola en Família sobre com ensenyem a llegir

Aquest mes de març hem fet la segona sessió del programa Escola en Família, escola de mares i pares on l’equip docent comparteix eines, mètodes i estratègies que es fan servir a les aules, per tal de poder treballar també a casa.

Aquesta segona sessió va ser al voltant de com ensenyem a llegir i el mètode PACBAL, nascut a l’Escola Estel de Vic, on s’adapta les lectures al nivell de l’alumne, un sistema totalment personalitzat que evita la frustració de l’alumne i alhora obté una evolució i uns resultats molt satisfactoris.

El PACBAL, que es porta a terme des de P5 fins a 2n de Primària, és una eina més de l’educació personalitzada que aposta l’Escola Rocaprevera, en especial en la lectura i el càlcul.

El retorn d’un Bricoprevera normalitzat

Després d’uns cursos amb restriccions intenses per la COVID19, aquesta primavera hem pogut portar un Bricoprevera normalitzat, amb la presència de totes les famílies que han volgut participar.

Per una escola on les famílies són tan importants, com és la nostra, és un alleugeriment poder viure una jornada de convivència i treball conjunt com és el Bricoprevera, de forma normalitzada.

Un dijous llarder junts i sense mascaretes