La Castanyada: la Maria Castanyera i Harry Potter mengen castanyes
/in General/by escolarocapreveraEl passat 29 de novembre es va celebrar la Castanyada a l’escola.
Al matí, els alumnes d’infantil van elaborar un davantal de castanyers i castanyeres. Després, totalment disfressats, van rebre la visita de la Maria Castanyera a qui li van dedicar tres balls de tardor.
Mentrestant, els alumnes de primària, van fer una gimcana per aconseguir punts per les seves cases de Hogwarts, en el marc del projecte que es porta a terme aquest curs sobre l’obra de Joane Rowling.
A la tarda, per primer cop després de la pandèmia, els alumnes de 3r d’ESO van tornar a torrar castanyes, primer per tots els alumnes de l’escola i després van vendre-les a la parada que van instal·lar a la placeta d’en Pujol.
Un gran dia, celebrant junts, aquesta tradició catalana.
Els alumnes de 2n d’ESO visiten El 9 Nou
/in General, Noticies/by escolarocapreveraAquest curs, les i els alumnes de 2n d’ESO porten a terme el projecte d’una revista digital. És per això que van visitar les instal·lacions d’El 9 Nou, mitjà de referència comarcal, amb més de 40 anys d’història, en els que ha esdevingut el mitjà de referència d’Osona.
En aquesta llarga trajectòria, El 9 Nou ha passat a ser un mitjà multiplataforma, sumant a la històrica capçalera de paper, la televisió (El 9 TV), la ràdio (El 9 FM) i la web (El9nou.cat). Aquest fet va servir perquè els alumnes de l’Escola Rocaprevera poguessin tenir una visió global dels mitjans de comunicació, en cadascuna de les plataformes, a més de les tecnologies que s’hi apliquen.
Durant la visita, es va posar en valor el periodisme i els mitjans de comunicació per tal de fer front a les “fake news”.
La Maria Pujol torna a l’Escola Rocaprevera
/in General, Noticies/by escolarocapreveraTots recordem aquell 12 de març de 2020, quan una pandèmia va capgirar les
nostres vides. A partir d’aquell dia vam haver d’aprendre a conviure amb els
confinaments, les mascaretes, els gels hidroalcohòlics, les distàncies socials i les
restriccions de mobilitat. A l’escola també van aparèixer els grups bombolla i els
termòmetres. Les circumstàncies de la vida van fer que la pandèmia coincidís amb
la jubilació de la Maria Pujol, mestra d’infantil a l’escola durant més de 40 anys. D’un
dia per l’altre va haver de “penjar la bata”, deixar les abraçades i els somriures dels
petits, sense temps per acomiadar-se. Una espina li quedava clavada… després de
tant temps, aquesta seria el seu comiat?
Per sort, les ganes de fer un bon tancament i la passió per la seva feina han fet que
aquest octubre, un any i set mesos després, tornés a entrar a l’escola, aquest cop
fent un voluntariat. Amb els nervis a flor de pell i com si no hagués passat el temps
ha tornat a posar-se la bata i ha gaudit com si fos el primer dia de la seva passió.
Roser, Esther, Maria, Mireia i Anna, l’equip de mestres d’Infantil
Iniciem el curs 2021-2022, 133 anys d’història
/in Noticies/by escolarocapreveraComença un nou curs, encara marcat per la pandèmia de la COVID19, però enguany les famílies ja podran participar en més activitats de l’escola i ser més presents en el nostre centre. I per una escola com la nostra, on les famílies en són els titulars és molt important. Pel Rocaprevera, les famílies són un element central.
Des del 6 de setembre vam iniciar les adaptacions pels més menuts, els de P2 i P3, amb la participació de les mares i pares que vulguessin.
Més de 280 alumnes omplen les aules del nostre centre, des de P2 fins a 4rt d’ESO, continuant escrivint la història d’aquesta escola que enguany compleix 133 anys.
L’alcalde de Torelló clou el projecte “El nostre poble”
/in General/by escolarocapreveraEnguany, els alumnes de Cicle Inicial de Primària de l’Escola Rocaprevera han realitzat el projecte “El nostre poble”, que permet conèixer Torelló, els seus equipaments, el seu entorn, el teixit comercial, etc.L’alcalde de Torelló, Marçal Ortuño, va participar en la cloenda del projecte, reunint-se amb els alumnes de primer i segon de primària, i responent a les preguntes que li van fer sobre l’alcalde i l’ajuntament de Torelló.Un cop va acabar aquesta trobada al teatre de l’escola, una representació d’alumnes de cada grup van ensenyar a l’alcalde una maqueta que han fet de Torelló i els seus edificis.Cobrint aquest esdeveniment, hi van ser els alumnes de 6è de Primària que participen del projecte de periodisme escolar Junior Report.
Títol de l’American High School Diploma, el batxillerat americà, a l’Escola Rocaprevera
/in General/by escolarocapreveraEls primers alumnes del Rocaprevera en cursar el batxillerat americà
/in General/by Jordina ERInici del curs 2020-21: la normalitat en temps de singularitat
/in General/by Jordina EREl singular curs 2020-21 ha començat. Serà un curs condicionat pels efectes del COVID-19 i les mesures exigides per les autoritats sanitàries i educatives del país.
Les competències bàsiques a 4rt d’ESO per sobre la mitjana catalana
/in AMPA, General/by Jan BoverCada any, a 4rt d’ESO, es fan unes proves sobre les competències bàsiques en els àmbits lingüístics de català, castellà i anglès, així com en l’àmbit de matemàtiques i ciència i tecnologia.
Si mirem els resultats d’aquest curs, podem estar molt contents com a escola, ja que els alumnes de l’Escola Rocaprevera ha obtingut uns resultats per sobre la mitjana catalana en tots els àmbits.
Els quatre nivells d’assoliment de la competència són:
– alt: molt bon domini de la competència i resultats molt per sobre del llindar de superació;
– mitjà-alt: bon domini de la competència i resultats per sobre del llindar de superació;
– mitjà-baix: domini suficient de la competència i resultats dins del llindar de superació;
– baix: no s’assoleix el domini de la competència i el resultat està per sota del llindar de superació.
Competència lingüística en català i castellà
En competència lingüística de llengua catalana i castellana s’avalua la capacitat de comprendre diferents tipus de textos, d’interpretar-los i de valorar-los. També s’avalua la capacitat d’expressar-se per escrit amb idees clares i amb correcció lingüística.
Els resultats globals són superiors respecte a la mitjana de Catalunya i s’apropa a assolir un nivell d’assoliment alt, que la mitjana del país està a un nivell mig.
En català la millora respecte la mitjana és substancial, així com també respecte l’any passat en el mateix centre, malgrat que els resultats llavors ja eren molt bons. En aquest cas, enguany tots els alumnes han demostrat superar el llindar d’assoliment mínim de la competència.
En quan en castellà, el nivell d’assoliment encara més gran, ja que com a mínim s’assoleix un nivell de competència mitjà-alt.
Competència lingüística en anglès
En anglès s’avalua la capacitat d’entendre diferents tipus de textos, orals i escrits i la capacitat d’expressar-se per escrit.
A nivell global, el salt qualitatiu respecte la mitjana catalana és sobretot en el marx de l’assoliment Alt de la competència i en comparació amb l’any passat, que ja era molt bo el resultat, la millora és en el fet que que tots l’alumnat, com a mínim, assoleix un nivell mitjà de la competència en anglès.
Cal destacar l’alt nivell d’assoliment en comprensió oral de l’anglès. I on hi ha marge de millora substancial es en la comprensió escrita, on augmenta tant el nivell mitjà-baix com l’alt, en detriment del mitjà-alt.
Competència cientificotecnològica
En la competència cientificotecnològica s’avalua la capacitat de resoldre problemes, explicar fenòmens naturals i tecnològics, interpretar dades, comprendre la metodologia científica i analitzar i avaluar aplicacions tecnològiques en contextos específics, a partir dels coneixements científics i tecnològics, així com del domini dels processos de l’activitat científica.
En aquest cas, globalment, respecte el curs passar baixa l’assoliment del nivell Alt, però es redueix en 10 punts l’assoliment Baix i Mitjà-Baix, en benefici del nivell Mitjà-Alt.
El punt fort en la competència cientificotecnològica és el d’explicar fenòmens naturals i aplicacions tecnològiques utilitzant coneixements científics i tecnològics, on més del 55% dels alumnes assoleixen el nivell Alt, quan l’any passat era del 29% i que enguany a nivell de país la mitjana s’ha situat a poc menys del 20%.
Competència matemàtica
En quant a la competència matemàtica, s’avalua la capacitat de comprendre, utilitzar i relacionar nombres, informacions numèriques i aspectes espacials de la realitat. Inclou operacions bàsiques, símbols i formes d’expressió i de raonament matemàtic, situacions i problemes relacionats amb la vida quotidiana.
Els resultats globals són lleument millors que l’any passat, però amb molta diferència respecte la mitjana catalana.
El gran salt qualitatiu el trobem en la competència d’Espai, forma i mesura, on respecte el curs passat es multiplica per 5 l’assoliment Alt i tots els alumnes superen el llindar mínim de l’assoliment de la competència.
I si comparem les nostres dades amb els centres en l’associació d’escoles que formem part, també trobem que els resultats de la nostra escola també són més alts en tots els àmbits.
És per tot això que creiem que hem d’estar orgullosos per la tasca feta a l’escola, ja que aquests resultats són fruit de tot el trajecte fet des d’infantil fins a 4rt d’ESO.
Call de la Torrentera, 7
08570 Torelló
Tel. 93 859 06 30
esc-rocaprevera@xtec.cat